"Najednou jsem měla pocit, že přišel čas dospět. Konec se spolubydlením, konec s čekáním na koupelnu, konec s podnájmy. Když jsem si porovnala částky, které platím (9 tisíc měsíčně za pronájem bytu 2 + kk) s výší měsíční splátky hypotečního úvěru (8 tisíc), bylo rozhodnutí jednoznačné a začala jsem hledat." vypráví slečna Katka. Iluze o tom, jak bude mít do týdne krásný byt, ovšem zmizely po několika prvních prohlídkách. 
 
 
O vlhké zdi jí majitel tvrdil, že to je stín. Když poukázala na netěsnící stará okna, málem ji vykázali z bytu. Pak řekla realitnímu makléři, který zastupoval prodávajícího, že nabízený byt bere, dal jí podepsat smlouvu, podle níž se krom Katky nikdo k ničemu nezavazoval. A na ni za vše, co musela slíbit, čekaly pokuty na každém druhém řádku. 
 
Katka, která si myslela, ža za pár týdnů bude vybírat nový nábytek, byla zklamána. Nakonec se rozhodla využít služby jednoho makléře, kterého jí doporučila kamarádka. Napřed ji trochu zaskočil, když jí odmítl jen tak po prvním telefonátu poslat nějaké nabídky a místo toho trval na osobní schůzce, ale nakonec souhlasila. Ukázalo se, že makléř je důkladný. Vyptal se jí nejen na její představy o novém bytě, ale zajímal se o její koníčky nebo o to, co nemá ráda. Musela připustit, že to dává smysl, když poté, co se zmínila o své vášni pro inline bruslení, zakroužkoval v mapě oblasti s dobrým přístupem k inline stezkám. 
 
Byly to drobnosti, ale ukázaly se jako nesmírně důležité v momentě, kdy v mailu našla první nabídky. Nebylo jich třicet ani dvacet, jak čekala, byly jen tři, ale všechny byty přesně splňovaly její požadavky. Byly zde i komentáře od makléře, upozornění na klady či možné nedostatky. A když po jejím souhlasu domluvil termín prohlídek a v každém bytě ji upozornil na to, co je v souladu s jejími požadavky i na to, co se liší, byla ráda, že zvolila tuto formu vyhledávání. 
 
"Tento byt mi pro vás přijde nejvhodnější, odpovídá podlaží, typ, lokalita, vejdeme se i do vaší cenové představy. Snad jen pokoj je trochu menší, ale to má řešení." ukázal makléř na stěnu mezi pokojem a kuchyní a místo, kde by se dala probourat tak, aby vznikl jeden velký otevřený prostor. Sdělil jí i cenu, na kterou by úprava přišla a kterou měl již zkonzultovanou se stavební firmou.
 
Když jí poté ještě dojednal slevu z původní ceny, požadované majitelem, byla rozhodnuta. Složila rezervační zálohu a pak se sešli nad návrhy kupních smluv. Makléř s ní trpělivě, bod po bodu, probral všechny odstavce a vysvětlil jí věci, které jí nebyly tak docela jasné.
 
Za dva měsíce a čtyři dny od první prohlídky se stěhovala. 
 
 
 
 
 

Klady: 
  • Přesné informace
  • Návaznost při sjednávání prohlídek
  • Upozornění na možné nedostatky nemovitosti
  • Návrh řešení možných nedostatklů nemovitosti
  • Zajištění a konzultace smluv a postupů
  • Nižší cena kupované nemovitosti
  • Pohodlí a bezpečí

 

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak uspokojit poptávajícího klienta a zkvalitnit svou makléřskou práci, objednejte se na seminář "Práce s poptávkou", kde vás naučíme, jak o poptávající klienty pečovat. 

 

 
 
 
 
 
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit